fredag den 20. marts 2020

80: Vikaren

Vikaren
af Thomas Halling

34 sider
2018
bib.
dårlig

3. del af "Skal jeg gøre det".
Emma og hendes klasse har vikar. De skal have engelsk, men det går ikke særlig godt. Tea forlader klassen, og Zoran vil ikke aflevere sin mobiltelefon. Emma synes, det er synd for vikaren, men hun tør ikke sige noget. Midt i det hele kommer skolelederen ind i klassen.


Ja, jeg er ikke mere begejstret for nr. 3 end for nr. 2 i serien. Måske er det fordi jeg læser så mange ung let i disse dage, at disse bare helt falder igennem for mig. Jeg har læst en del nu, hvor forfatteren formår at fortælle spændende og alderssvarende historier med få og lette år. Denne og nr. 2 er bare ikke på niveau.
I denne bog sker der en episode som egentlig kunne være interessant, men afslutningen er bare bla. Der bliver ikke rigtig fulgt op på episoden. Der sker ikke rigtig noget. 


Ingen kommentarer: